Всеки, който се занимава с маркетинг, продажби или водене на преговори, знае колко е важно да се научи как да влияе на процеса на вземане на решения от другата страна. Един от най-ефективните начини за постигане на тази цел е техниката "затваряне на вратата пред вас". Този психологически трик помага да убедите хората да направят това, което искате, като първо предложите нещо голямо, а след това откажете да предложите нещо по-малко. В тази статия се разглежда как работи тази техника и как можете успешно да я използвате в стратегията си за влияние.



Как действа убеждаването лице в лице?

Методът "врата в лице" (DITF) се основава на идеята, че хората често се чувстват изнудвани, когато са изправени пред големи и неприемливи искания, и ги отхвърлят. Когато им се представи по-малко искане, което всъщност е цел, те са по-склонни да го приемат. Този принцип произтича от факта, че хората се чувстват по-комфортно да отхвърлят първото искане и се чувстват свободни да приемат следващите по-малки изисквания.

Примери за отваряне на врати към лицето

Благотворителни дарения: Да предположим, че някой иска да събере пари за благотворителна организация. Той може първо да поиска от потенциален дарител голяма сума пари. Ако искането за дарение е на път да бъде отхвърлено, той може да предложи малко дарение.


Продажба на продукт: В света на търговията продавачите често използват DITF, като първо предлагат продукт с висока стойност, а след това предлагат по-евтина алтернатива като промоция или намаление, след като клиентът я отхвърли.

Как да използваме "Door-in-the-Face"

За да използвате успешно техниката на вратата лице в лице, е важно да следвате няколко основни стъпки

Започнете с голяма молба: първата молба трябва да е важна и неприемлива за целевата група. Това може да е начин да ги накарате да похарчат повече време, пари или усилия.

Бъдете гъвкави: Когато ви откажат, бъдете гъвкави и отправете по-малки искания, които са по-съвместими с целта.

Обяснете защо: Важно е да обясните на другия човек защо се нуждаете от това, което искате. Дайте логично обяснение и наблегнете на това защо то ще бъде от полза за другия човек.

Измервайте реакциите: наблюдавайте реакциите на хората и анализирайте как техниката DITF работи за вас. Непрекъснато подобрявайте подхода си.

Door-in-the-face е мощен инструмент за оказване на влияние, който може да се използва в маркетинга, продажбите, преговорите и много други области. Когато се прилага правилно, тази техника може да накара човек да направи това, което искате, като го убеди, че взема решение по собствена воля. Бъдете стратегически настроени, гъвкави и се насладете на успеха, който техниката DITF може да ви донесе.


Но не забравяйте, че всеки вид манипулативен подход си остава манипулативен. И човекът осъзнава, че все още се опитвате да го контролирате. Първо, следващия път това може да не проработи и второ, никой не харесва манипулативен човек.

Най-добрият начин да постигнете ефективно целите си е да подобрите комуникационните си умения, да се научите да убеждавате хората и да ги накарате да се вслушат във вашите идеи и проекти. 


Получете безплатно всички най-нови актуализации направо във вашата пощенска кутия!


0 Comments:

Напишете коментар. Вашето мнение е важно за нас!

Точно време

Вижте още

Нашето Здраве Какво да сготвим днес Грижа за Кожата Маникюр за Начинаещи Цветове в Маникюра Френски Маникюр Тематичен Маникюр BG МАНИКЮР

За Вас

Лайфстайл

Последвайте ни

Моят език/My language

Топ статии

Свързани