Ако трябва да направите добро впечатление на определен човек, тогава ще ви трябват полезни психологически трикове, благодарение на които можете да очаровате всеки за 60 секунди. Именно за тях ще говорим в днешната статия.

Всички искаме да бъдем харесвани, дори и да не си го признаваме. Няма значение на кого точно искаме да се харесаме – колеги от работата, потенциален партньор, съседи, приятели. Само публиката е различна, но нуждата ни е заложена по природа. Обичаме да ни харесват…

Защо не могат всички – дори привидно добри хора – да успеят да ни впечатлят? Понякога, когато описваме някой от нашите познати, казваме: „Той е професионалист в своята област“ или „Това е човекът, при когото ще дойда, когато избирам кола“, но ... Не можем да наречем този човек привлекателен според личните характеристики. Защо се случва това и как да угодим на другите? 

Направете правилния комплимент

Със сигурност всички обърнаха внимание колко рядко правим комплименти на непознати. Това сякаш не се приема и дори малко се срамува, сякаш нарушава нечии граници. Но в същото време ние абсолютно помним кога ни правят комплименти, дори и от непознати - например продавач в магазин или спътник в метрото. Ние преразказваме това на приятелите си и дълго време си спомняме чувството, когато сме били похвалени за нещо и неволно изпитваме съчувствие към този непознат.


На всеки човек може да се направи правилен комплимент - да се похвали за постъпка, да се подчертае колко красиво изглежда човек (само не добавяйте вечната дума „днес“), как му отиват очила или чанта, колко готино е защитил проекта си днес.

В очите на този човек веднага ставате приятен събеседник, колега, дори просто запомнящ се непознат. Основното е, че вашите емоции са искрени, фалшивостта се усеща от човек на ниво инстинкт - научете се искрено да се възхищавате на малките неща, положително забелязвайте нюансите и не се страхувайте да го кажете.

Изразете своята искрена благодарност

Отново нямаме култура на благодарност, най-често се ограничаваме със сухо дежурно „благодаря“ и най-често дори не знаем какво да добавим повече. Благодарността също трябва да се научи. Може би сте срещнали например прекрасни баби от някое малко селце, които казват нещо като: „Благодаря, мило дете“ Съгласете се, има огромна разлика.

Можете да благодарите на всеки човек - например сервитьор в кафене за предложеното ястие („Посъветвахте ме за прекрасна салата, беше много вкусно, определено ще дойда при вас отново“), който задържа вратата на асансьора („ Благодаря ви, тази врата е толкова тежка, без вас щях да се проваля) и така нататък. Човек веднага се пропива със симпатия към вас и осъзнава, че не е извършил обикновен акт, а нещо специално.

Настройте се за положителен резултат

Често влизаме в някакъв вид комуникация с негативни очаквания. Със сигурност ще са груби в магазина, вика си шефа - направо ще го напсува/уволни. Ние сме враждебни, настръхваме, опитваме се да поставим всички игли напред, а събеседникът усеща това и сам преминава в атака. Попадаме в кръг от агресия и негативизъм и сме се примамили в него.

Може би, ако влезете в кабинета на шефа и се усмихнете, пожелаете добър ден и кажете малък комплимент, дори предварително отрицателен разговор може да протече по различен сценарий.


Отнасяйте се с уважение към мненията на другите хора (дори да се различават от вашите)

Всички сме обект на когнитивни изкривявания, това са капани, в които мозъкът ни ни хвърля. Например, ние сме убедени, че не само нашият опит и нашето мнение са най-ценни, но и че всеки трябва да се съгласи с това. Това се случва, защото ни се струва, че всички около нас преживяват приблизително едно и също преживяване, което означава, че трябва да мислят по същия начин като вас. Това е грешно.

Прост класически пример за това как слепите хора усещат слон от различни страни - единият казва, че слонът е животно с огромен хобот, другият - че има тънка опашка, третият - големи уши. Всичко това заедно е слон. Така е и с опита и мнението - нека всеки от тези, с които говориш, има мнение, различно от твоето. Това ще обогати както комуникацията ви, така и познанията ви за света от различна гледна точка.

Бъдете открити за недостатъците си

Струва ни се напълно невъобразимо да признаем недостатъците си, изглежда, че сега всички ще се юрнат и ще започнат активно да ни обвиняват и сочат с пръст. Тайната е, че когато говорите за недостатъците си, със сигурност не искате да ви сочат с пръст.

Тъй като вече казахте, че е напълно неприемливо да ви канят на сутрешни бягания, защото сте благороден сънливец (още повече, че казахте за това с усмивка и открито, а също така добавихте, че вечер с удоволствие ще се присъедините към същото бягане, или отидете на фитнес, или може би за съвместна разходка или гледане на филм), няма да станете обект на негативизъм. Ще станете разбираеми за събеседника, а на разбираем човек се вярва с много повече охота, отколкото на неразбираем. Един разбираем човек се харесва много повече.

Задайте небанален въпрос

Шаблонните въпроси не предполагат нищо друго освен шаблонни отговори. Всеки път, когато задаваме типичен въпрос на събеседник, попадаме в зоната на стереотипното отношение. Покажете искрен интерес към конкретен човек. Например „Как успяхте да направите това?“, „Как измислихте това?“. Въпроси като този автоматично ви карат да се откроявате, показвайки истинския си интерес към този човек.


Ние сме устроени по такъв начин, че споделяйки нашия опит, нашите постижения с някого, ние започваме да симпатизираме на събеседника, сякаш споделяме успеха си с него.

Не забравяйте принципите на здравословния егоизъм

Това не е обикновен лайфхак, защото отнема много по-малко от 60 секунди, за да го приложите, и отнема много повече време, за да се научите как да работите с него. Научете се да поддържате вътрешния си енергиен баланс. Спазвайте границите, след което ще си направите почивка, за да бъдете със себе си, да спите, да се потопите във ваната, да слушате музика - всичко, което ви зарежда с енергия. И това не е само грижа за себе си, но и за комуникацията с хората.

Човек, който е изчерпал ресурса си, просто не може да излъчва положителното, да се усмихва, да дава положителни емоции, да бъде добър събеседник. Хората усещат вашата умора, неволно ви избягват, защото излъчвате „изтощение” и стрес.

Приложете тези прости трикове на практика и много скоро ще почувствате, че не само вашият вътрешен енергиен баланс нараства, вие се зареждате от хора и те от вас, но определено ще чуете какъв приятен, привлекателен човек сте, с когото искате да сте приятели, да работите и да чатите.

Стани Автор

Получете безплатно всички най-нови актуализации направо във вашата пощенска кутия!


0 Comments:

Напишете коментар. Вашето мнение е важно за нас!

Точно време

Вижте още

Нашето Здраве Какво да сготвим днес Грижа за Кожата Маникюр за Начинаещи Цветове в Маникюра Френски Маникюр Тематичен Маникюр BG МАНИКЮР

За Вас

Лайфстайл

Последвайте ни

Моят език/My language

Топ статии

Свързани