Лоялните клиенти са безценни. Те често се връщат и използват повече от една услуга, препоръчват ви на своите приятели и оставят положителни коментари за вас в социалните медии. Но как бихте могли да привлечете повече от тях?
За да привлечете повече клиенти, трябва първо да ги опознаете. Точно с това искаме да ви запознаем в тази статия.
Видове и типове клиенти:
Първият тип е икономическият клиент. За тях е важна цената. Няма значение къде, кой, как, какво - само цената. Този тип клиенти лесно ще ви разменят. За тях маникюрът, грима, козметиката, прическата и др. е постижение, което те могат да си позволят да не правят сами. От този тип клиенти не очаквайте бакшиш или шоколад за нова година. Такива жени е добре да имате в ограничено количество, защото те са несигурен вариант, възможно е да ви посетят само веднъж.
Третият тип клиенти са от безплатният вариант. Маникюрът за тях е запълване на времето. Почти приятелки, те ще ви донесат бисквитки и ще са готови почти цял ден да стоят при вас. Винаги са доволни от дизайна които им предложите. Те не обичат повишението на цените, а и вие може би се притеснявате да го направите. Такива клиенти са добри, когато имате много свободно време т.е тази работа не ви е основния източник на доход.
Четвъртият тип клиенти са хората на изкуството. Те обичат шедьоврите, възхищават се на работата ви и плащат добре. С тях не бива да се търгува, те са ви фенове и със сигурност са от постояните ви клиенти. На тях може да се разчита да споделят услугите ви със свои близки и познати.
Знаейки и опитвайки се да разграничите вашите клиенти, трябва да решите с кой от тях бихте работили най-добре и най-важното е да мислите как да ги привлечете.
Вие с кои тип клиенти, бихте искали да работите?
Програма за лоялност, която би накарала клиента да се чувства специален и привилегирован.
Добре обмислената програма за лоялност във вашия салон за красота е идеалният начин да наградите вашите лоялни клиенти.
Това е и начин да направите клиента лоялен дори след първото му посещение в салона. Вашите клиенти ще могат да събират точки при всяко посещение и когато съберат определен брой, ще получат подарък. Подаръкът, например, може би услуга, която знаете, че биха харесали, или продукт.
Ако искате да го изведете на друго ниво, можете да създадете партньорство с други фирми и да подарите някои от техните услуги. Например това може да е, вечеря в ресторант или посещение на SPA център. По този начин, когато сте партньори, можете да преговаряте с фирмата да не им плащате за услугата, защото бихте дали на клиентите.
Нещо повече, можете да предложите на своите лоялни клиенти специални услуги и подаръци, които ще бъдат достъпни само за тях.
Инфлуенсъри и посланици на марките
Това вече познато ли ви е? Става въпрос за известни хора в мрежата (например блогъри), които имат много последователи и всички те се вслушват в мнението им. Посланиците на марките популяризират вашата марка, като от уста на уста разказват на другите за вашите услуги, влиятелните популяризират вашата марка, като показват на другите как използват услугите ви и техните последователи им се доверяват. Когато човек (инфлуенсър или посланик на марката) публикува няколко снимки във вашия салон за красота и каже на своята публика, че използва вашите услуги, ние сме сигурни, че графикът ви ще бъде пълен за следващите няколко месеца. Това е абсолютно модерен и успешен начин да популяризирате бизнеса си точно сега. Използването на инфлуенсъри, които ще популяризират вашия бизнес онлайн и офлайн, се използва от най-големите компании в целия свят.
Създайте дългосрочни ангажименти на клиентите
Вашата програма за лоялност трябва да бъде лесна за клиента, за да получи достъп до нея и да започне да получава специални оферти и подаръци. И когато напуснат салона ви за красота и с положителни емоции, е по-вероятно да се връщат отново и отново.
Ето още една идея: Можете да запишете рождените им дни и когато дойде денят, те биха били наистина щастливи и впечатлени, ако им пожелаете добро.
Не на последно място поддържането на положително присъствие онлайн ще привлече нови хора, които да посетят вашият салон за красота. Уверете се, че активно управлявате репутацията си, като наблюдавате и отговаряте на клиентите онлайн. Запазете цялата си бизнес информация, като работно време, точки за контакт и в зависимост от уебсайта, сложете активен бутон, който позволява на клиентите да имат достъп до вашия сайт или да резервират среща директно от тази платформа.
Кой клиент би се отказал от перфектното обслужване, приятелска атмосфера и подаръци ?! В днешно време е толкова лесно!
Получете безплатно всички най-нови актуализации направо във вашата пощенска кутия!
0 Comments: