бутони за споделяне


Ченълингът е нов метод за „свързване с Вселената“, който бързо набира популярност в социалните мрежи. Как помага да се сбъднат мечтите и защо всички успешни хора го използват, ще ви разкажем сега.

За да работи ефективно с клиент, експерт във всяка област трябва да намери общ език с него, да се настрои, да хване обща вълна. Всеки експерт, особено психолог, има свой собствен метод, който се е доказал през годините. Светът се развива, бързите промени засягат всички нас и са необходими нови методи за поддържане на висок ритъм на живот и поддържане на яснота на мисълта.

Ченълингът е един от новите методи, който бързо навлезе в практиката на съвременните психолози и коучове, закрепен здраво там. Каква е същността му и защо всички успешни хора го използват? 

Какво е ченълинг и кому е нужен?

Буквално ченълинг е инсталиране на канал, от английската дума Channel. По същество процесът на дълбоко, но краткотрайно настройване с човека отсреща, насочен към създаване на близки междуличностни отношения, които се основават на доверие. Тоест, това е състояние, когато експертът усеща друг човек и го разбира напълно: неговите емоции, преживявания, травми. Това състояние обикновено възниква между близки хора в двойка или между родител и дете, когато то е малко.


Някои, научавайки за ченълинг за първи път, може да си помислят, че това е спиритизъм, нещо за духове и измама, но този метод няма нищо общо с измамата и езотеризма. Въпреки че може би много харизматични лидери и религиозни фигури са го използвали, за да постигнат по-бързо целите си.

Всъщност в ръцете на опитен, добър психолог методът е абсолютно безопасен. Описано е в професионалната психологическа литература и е абсолютно законно. Например в практиката си го е използвал Ралф Грийнсън, личният психоаналитик на Франк Синатра, Вивиен Лий, Мерилин Монро и други известни личности. Това умение може и трябва да се прилага в психологията, за да разберете клиента по-дълбоко и по-бързо и да го доведете до резултата. Трябва да научи всички специалисти в помагащите професии и дори да се учи за себе си - за да изгради доверителни, дълбоки и близки отношения с партньор, деца и роднини.

На какво се основава методът и как да го овладеете?

Ако не сте психолог, не сте терапевт, не сте майка на малко дете, как можете да разберете какво е ченълинг и още повече да го овладеете Можете да започнете с малко. С прости думи, ченълингът е големият брат на интуицията и се основава на три основни компонента.

Първият компонент е интуицията

Това е способността да се „чете информация от общо информационно поле“. Всичко около нас е информация, някакъв вид енергия, която можем да разчетем с всички сетива чрез 4 основни канала на възприятие: визуален (чрез зрението), слухов (чрез слуха), кинестетичен (чрез усещания в тялото) и дигитален (чрез информация като такива - чрез знаци, букви, думи). Интуицията е способност, която се проявява, когато и четирите основни канала са силно развити. Човек започва да възприема информация не през 1-2 канала, а веднага през 4 и реагира на нея по свой, специален начин.

Вторият компонент е доверието

Не е достатъчно само да четете информация, тя все още трябва да се научи да се доверява. Например много животни усещат гръмотевична буря или ураган и се опитват да се измъкнат от потенциално опасно място. Човек постъпва ли така? Не, въпреки че тялото ни също усеща опасност и дава сигнали, ние просто ги игнорираме. Като социални същества ние сме подвластни на своите страхове и вярвания: няма да ме разберат, няма да ме приемат, това е странно. Затова не отговаряме на предупреждения.


В практиката на психолозите има чести случаи, когато клиентът интуитивно усети нещо, но прави обратното (или не го прави) и след това съжалява. Това предполага, че има интуиция, тя е развита, но човекът не й вярва. Това трябва да се коригира. И тук стигаме до третия, не по-малко важен компонент на ченълинга.

Третият компонент е способността да разбирате и обръщате получения сигнал във ваша полза.

Може да имате напомпан поток, можете да чувствате опасност като животни и да бягате от опасни места или ситуации, но в същото време да сте напълно неспособни да интерпретирате защо го правите. Да не говорим за предаването му на други.

Например, може да не разбирате защо усещате студени тръпки в областта на сърцето или защо искате да отидете на определено място и да направите нещо там. Мнозина отхвърлят тези сигнали и ги потискат с усилие на волята, но трябва да включите неокортекса - онази част от мозъка, която отговаря за анализа, анализирайте информацията и я опаковайте за свое добро.

Защо ченълинга се практикува от успешните хора?

Всички тези умения се притежават от успешните хора. Именно интуицията и умението да анализират сигнали им подсказват в коя ниша да влязат, за да се възползват и да станат по-богати от това. Те купуват акции, които нарастват, усещат с кого трябва да се срещнат, да бъдат на точното място в точното време и дори да стигнат до правилното място и да вземат важни решения, разчитайки много на интуицията.

Често една и съща идея идва на ум на няколко човека едновременно – задейства се първият компонент – каналът на възприятието. И тогава всичко зависи от другите две - ще иска ли човек да се довери на интуицията, дали да въплъти идеята, като по този начин я предаде на другите?

Една идея може да дойде спонтанно и само на един човек, какъвто беше случаят с Менделеев, който просто мислеше много как да структурира химичните елементи и в резултат на това мечтаеше за маса. Или може да дойде на ум на няколко души едновременно. Например радиото е изобретено приблизително по едно и също време на няколко места едновременно.


Някой веднага използва получената информация, защото доверието и желанието за предаване са много развити. И някой остана да се мотае с тази идея в космоса. Въпреки че това изобщо не означава, че идеята няма да бъде реализирана - просто някой друг ще я подхване. Писателят Елизабет Гилбърт говори за това: тя излезе с идеята за книгата и ярките характери на героите, но не я написа. И след известно време видях друг писател да има подобна идея и абсолютно същите герои. Тоест дойде идеята, единият я пренебрегна и не можа да направи нещо материално - книга, а другият можеше.

Същото е и в бизнеса. Някой идва на пазара и създава нещо ново – продукт или услуга, защото и трите компонента са много развити. И тогава някой се хваща за главата: „И аз имах тази идея! Защо не започнах?!" Именно защото първият компонент е разработен, а другите два имат нужда от помпане. Всички успешни хора, съзнателно или не, използват ченълинг. Може да го наричат ​​по друг начин, но това беше и е ченълинг. Да го овладее и да развие и трите компонента си струва всеки човек, ако иска да бъде прибързан в работата, живота и междуличностните отношения.

Получете безплатно всички най-нови актуализации направо във вашата пощенска кутия!


0 Comments:

Напишете коментар. Вашето мнение е важно за нас!

Точно време

Вижте още

Нашето Здраве Какво да сготвим днес Грижа за Кожата Маникюр за Начинаещи Цветове в Маникюра Френски Маникюр Тематичен Маникюр BG МАНИКЮР

За Вас

Лайфстайл

Последвайте ни

Моят език/My language

Топ статии

Свързани